There and back again...

Igår var det dags för ännu ett Sagan om ringen maraton. Jag somnade efter film nummer två. Därför såg jag den avslutande delen nu på morgonen. Den sista halvtimmen av filmen får mig att sitta med en klump i halsen, och några tårar som rinner nerför kinderna. Det beror nog på att filmen avslutning lyckas kapsla in så otroligt mycket stort. Och framförallt lyckas den förmedla att allting har två sidor. Det är hopp förenat med tvivel och återföreningens glädje med avskedets sorg. Jag kan inte hjälpa att jag faller in i en stund av drömmeri, även tankarna måste få ta sig sina utflykter ibland.

Nu lämnar jag snart hemmet för två veckors semester. Bloggen kommer troligtvis vara inaktiv under denna tid - jag räknar i alla fall med det. Det är dags för mig att önska mig själv en trevlig semester - och en glad fortsatt sommar för alla er bloggläsare.

På återseende...

Kommentarer
Postat av: Andreas

Ha en trevlig semester! Vi ses nog...

2008-08-06 @ 22:11:48
URL: http://www.andreask.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0