Letar efter skrivro

På måndag åker jag hem (ja, jag kallar det fortfarande hem) till Norrköping för en vecka. Det ska bli skönt. Det blir en vecka där jag kommer ta varje dag som den kommer. Jag har bara "lovat" några få att jag ska träffa dom...
Min första prioritet under denna vecka är att skriva. Jag har tre veckor ledigt denna sommar. Mitt mål är att under dessa veckor skriva så mycket jag förmår. Inte för att få färdigt material till en ny bok, men för att få grundmaterial för att bygga något utifrån. Jag hoppas att jag verkligen får en vecka fylld av inspiration och ledning av Gud - det behövs nämligen. Och sen vill jag inte enbart skriva en massa mänskligt pladder i skriftlig form, att vara ledd av Gud är en bra garanti för att sådant inte hamnar på pappret.

Lyssnar på Volbeat, ett band jag fastnat för på sistone. Deras musik är metalliskt charmig. Det gillar jag.
För smakprov, klicka på denna länk:
http://www.youtube.com/watch?v=eclMypNggQQ

Inhandlade två filmer denna vecka. Har jag blivit materialist? Jag har ju ändå sett filmerna innan. Hur som helst, det var två filmer jag ansåg värda att inhandla - de liksom har något att säga och får åtminstone mitt lilla hjärta att bulta lite extra, och det sätter igång verksamheten i knoppen.
Den första filmen jag såg var Little Miss Sunshine. En film som egentligen målar upp en bild av en ganska tragisk familj, men lyckas ändå väva ihop denna familj till att landa i ett skönt lyckorus. En film som får mig att längta efter roadtrips, familjemiddagar och vardagens små bitterljuva upplevelser.
Den andra filmen var Dagboken. Romantiska filmer kanske man inte ska se ensam. Men jag tror ändå att det är på något sätt det bästa sättet för mig att hantera romantiken. Filmen får mig att fundera mycket på kärleken - och jag landar i att kärleken för mig kan beskrivas med ett ord: sökande. Kärleken är två typer av sökande. Det ena är ett sökande som vill bli besvarat, det andra är ett sökande som vill finna en plats att ta sitt språng ifrån. Och det hela påminner mig om sökandet efter Gud, som är precis likadant under många av mina dagar. Nu tänkte jag inte ägna detta inlägg åt mina komplexa tankar kring kärlek, det finns nog för lite utrymme för det. Jag nöjer mig med att vara nöjd över två bra filmer, som gett mig något att fundera på, och förhoppningsvis något som tar steget ifrån teori till praktik.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Ha en bra tid i Norrköping! Hoppas skrivandet blir trevligt, och att det blir fint väder!

2008-06-15 @ 01:16:09
Postat av: Tessa

Om jag ska vara ärlig, så har jag inte varit inne på ett tag och verklingen läst din blogg.

När jag nu satt o läste så fall de verklingen vissa pusselbitar ner på plats. Underbart TACK för att du skriver, det du skriver!

Jag är helt övertygad om att Gud kommer leda dej i veckan som kommer. (som han alltid gör) men också övertygad om att du kommer känna av det lite extra.

Jag önskar dej en så välsignad vecka hemma! =)

Angående filmerna...kan inte ha sagt de bättre själv. =)

Ta väl hand om dej Adam!



2008-06-15 @ 15:49:10
Postat av: Sara

hejsan, aldeles för länge sedan, och att du ska till norköping hade jag inte en aning om. hoppas du finner ro att skriva o har du inget bättre för dej kan du ju slå en signal så kanske vi hinner ses denna gång du är i stan. skulle vara kul att få träffa sin storebror nån gång i bland. Förövrigt tyckte jag det var två riktigt bra filminköp.

2008-06-17 @ 02:46:32
URL: http://buckler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0