En liten stund

Tiden rinner bara iväg ibland. Det känns som att jag inte riktigt hinner med tidens tempo. Största anledningen är troligtvis brist på disciplin för att använda tiden rätt. Men jag kan överleva faktumet att jag aldrig hinner uppfylla mina drömmar, det som är desto jobbigare att leva med är det faktum att när tiden är knapp - då blir också tiden med Gud en liten del av vardagen.

Idag kom känslan av otillräcklighet ikapp mig, och tiden upplevdes enbart som fiende. Och återigen insåg jag hur välsignat det är att bara sätta sig ned och försöka tala med Jesus. En liten stund med Jesus förändrar hur man ser på den gångna dagen. Sen får folk kalla mig knäpp eller hjärntvättat, det spelar ingen roll för den lilla stunden ger precis den verkan som behövs för att tiden ska förvandlas från fiende till vän.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tiden rinner jämt iväg känns det som.

Sen ibland finns det stunder där man inte hinner nåt.

Senaste dagarna har min dag påbörjats med lång bön.. vilket jag har känt att det är det bästa som hänt. Tiden har räckt till alla vis. Eller så är det bara en inbillning.

2009-04-07 @ 22:34:09
Postat av: Adam

Jag tror verkligen att bön i början av dagen innebär en förändring - det är också min erfarenhet. Problemet för mig är att mina dagar många gånger börjar runt 8,9-tiden och jag är hopplöst morgontrött och skulle jag komma upp i tid för bön lär jag somna långt innan jag börjat.



Men jag jobbar på det...

2009-04-08 @ 18:47:45
URL: http://filosofadam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0