Hopp

Det enda jag ville var att ta följe
Nu är ensamheten mitt sällskap igen
Isen smälter aldrig
Jag bara ser
Men kommer aldrig igenom

Varför skulle jag krönas
Till kung över mitt eget liv?
Speciellt nu när du knackar på
När jag står här
Mitt bland mitt bråte

Ett litet ord
Innebörd
Allt kan få en ny
När min synd inte blir tecknet på mitt förfall
Utan storheten av din nåd

Endast sann kärlek förmår
Den luft som går att andas
Något nytt har kommit
Ur bråtet
Varför ser jag det inte?

Allting gryr
I ljuset jag förstår
Att jag fortfarande följer
Trots mitt stapplande
Aldrig ensam


Kommentarer
Postat av: Tessa

Fina ord, fint skrivet.

2009-12-29 @ 00:43:44
URL: http://swedishbombaygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0