En stunds stilla eufori

Kaffet är på G...

Man kan inte börja dagen med något bättre än att sitta i soffan och lyssna på hur kaffebryggaren arbetar för fullt för min skull. Det är kärlek.

Trots att vissa dagar startar med en känsla av uppgivenhet, och ibland ensamhet - så är alltid koppen en tillflyktsplats.
Även då dagarna vaknar upp till entusiasm och med en tro som tror sig övervinna allt, är koppen alltid en stunds kontemplation över det som skall komma.

Med en kopp i handen blir varje plats som hemma. Jag undrar om det finns finkaffe i himlen? Det måste finnas, hur skall jag annars få tid till små stunder av stilla eufori?


Kommentarer
Postat av: Josef

Vi gillar ordet kontemplation..!

2009-05-29 @ 17:13:28
Postat av: Adam

Absolut, en riktigt fint ord är det!



Men vilka är vi? Du och jag eller?

2009-05-29 @ 17:59:41
URL: http://filosofadam.blogg.se/
Postat av: Jona

Jag gillar det ordet oxå!

2009-06-01 @ 16:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0