Nordkap09, Dag 7

Dag 7, 22/8 Lördag

10:41 Bollnäs
Frukosten är intagen kring ett riktigt frukosbord. Jona och jag ska snart åka hemåt. Först ska vi alla bara ner till Erikshjälpen och titta lite, sen ska vi även åka förbi och kolla in Erik o Elinors nya hus.
Det har varit riktigt roligt att träffa Erik och Elinor. Man är välsignad med goda vänner.

13:10 Hedemora
Bensinpåfyllning. Jona behöver kissa. Han köper en tidning.

13:47 Fagersta
Dags för lunch. Nu behöver jag kissa. Vi äter Kinamat i Sveriges dödaste stad.

17:02 Norrköping
Hemma, fast ändå inte. Det är Augustifest i Norrköping. Det blir som en liten reunion för mig. Får träffa en hel del härliga vänner och människor. Och Martin, som växt om mig. Kvällen blir bra.

0:24 Norrköping
Fin fin kväll.

2:22 Oskarshamn
FRAMME! HEMMA! Det är dags att packa upp. Resan är avklarad. Ca 460 mil är körda. Nu ska jag planera nästa resa - att bila runt Skottland, eller bila igenom Canada.

Dagssummering:
Hela dagen handlade om att hänga på Augustifesten, och jag kunde inte fått en bättre avslutning på resan. Det var verkligen som att återuppleva goda gamla minnen. Kul att se att saker och ting hålls vid liv. Vissa människor var det också en välsignelse att träffa. En del fick jag inte träffa, men så blir det ju alltid. Provade ett nytt kafé i staden, det var trevligt. Men Stefan dricker fortfarande bara latte, när ska karln börja dricka kaffe??
Detta var Nordkap 2009. Hoppas du som följt med har tyckte det varit intressant. Bilder finns på Facebook för tillfället. Vill du veta mer så får du väl fråga. Jag hade en kanonresa iaf. Punkt.


Kommentarer
Postat av: Andreas

2009-09-01 @ 09:00:29
Postat av: Andreas

Låter som en riktigt härlig resa. lycka till på nästa resa.

2009-09-01 @ 09:02:26
Postat av: T

Jag tror du vet var jag tycker du ska göra din nästa roadtrip..? :)

2009-09-01 @ 21:17:17
URL: http://swedishbombaygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0