A little trip to Faroe Islands

Hemma igen.

Jag säger det redan i första meningen: DU bör åka till Färöarna! Helt klart ett bättre alternativ än att ligga på Mallis och steka och inte få ett dugg nya perspektiv på tillvaron. Sen har Färöarna en enastående natur att njuta av, och en lika enastående infrastruktur som gör att du lätt tar dig fram i naturen.

Jag summerar Färöarna med några punkter:

- Blomkålssoppan i Gjögv var suverän
- Tjecker som invaderar boendet sjunger falskt
- Jag krossade Jona i Bowling
- Även Eric Roberts fick utrymme under resan
- Mannen i de beiga byxorna och de runda glasögonen såg rätt rolig ut
- Danska är ett språk endast skåningar kan älska
- Färöisk rullsylta smakar himmelskt
- Saksun bjöd på det absolut vackraste sceneriet
- Att nakenbada i Atlanten i lagom avstånd till två tyskar var helt klart värt det
- Sova på Kastrup är ingen höjdare
- Hemlagad panerad torsk är fina grejer
- Jona gillar sin iPhone
- Det finns en viss charm med att promenera i ösregn
- Jag var den enda på hela ön som gick runt i shorts
- Det är trevligt att få tid att prata med brodern om livet, tro, kärlek och extremt dåliga vitsar

That's it! Min enorma "jetlag" hindrar mig ifrån att skriva mer utförligt. 

Tack för ordet! 

Kommentarer
Postat av: Tess

Låter som ni haft det mycket trevligt!



Färöarna kanske man borde åka till, och fiska lite.. :)

2010-08-24 @ 19:15:34
URL: http://swedishbombaygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0