Fira jul med Woody Allen - Lucka 12

Idag ska jag predika.

Det är inte varje dag jag gör det. Vilket nog är bra. Att predika är nämligen inte enkelt. Just denna gång är det med viss bävan jag gör det. Med insikten om att de ord jag säger gör något med de som lyssnar.
Att predika anses ju vara att tala Guds ord. Om så är fallet är det ytterligare ett skäl till att inte predika nonchalant och ta det med en klackspark.

Hur som helst så gillar jag att predika. Jag tycker det rentav är kul. Om kul nu är ett ord man bör använda i sammanhanget. Men jag går igång på att predika. Att gå hemma och tugga på tankar och formuleringar. Att predika för väggen där hemma (som vid det här laget hört en del) och uppleva hur ord griper tag. Det finns en otroligt glädje i att göra det. Och samtidigt en otrolig fruktan.

Idag ska jag som sagt predika.

DAGENS KÄNDISBILD
William Booth



DAGENS BALLAD
Autumn Tears av The Dogma
http://www.youtube.com/watch?v=T97EKwA-8Fw 

DAGENS WOODY CITAT
"In California, they don't throw their garbage away - they make it into TV shows"

Kommentarer
Postat av: grannen bea

det var bra gjort!

2010-12-13 @ 16:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0