Fira jul med Woody Allen - Lucka 15

Dagens lucka får bli en homage. Till Valborg.

Min farmors syster gick bort igår. Hon var 96 år gammal. Kudos till den åldern!

Och jag som hade lovat henne att brakfira henne när hon skulle fylla 100. Men icke. Hon hann flytta hem dessförinnan.

Valborg var en av de fyra krutgummorna - eller rullatorligan, som jag kallade dom - som bodde ovanpå kyrkan jag växte upp i. När jag arbetade i kyrkan hade jag kontoret på samma plan som de bodde. Och vi tävlade till hissen för att åka ner på morgonbön. Jag vann. Alltid.

Men de bad bättre än mig.

Valborg kallades, av min bror Jona och mig, för Snöbollen. Det var för att hon hade kritvitt hår som var ganska bollformat. Under vintertid smälte hon bra in.

En klassiker var alla Ullaredsresor som jag, mamma och en mängd tanter gjorde på regelbunden basis. Valborg var en av tanterna. Den första halvtimmen pladdrade dom för fullt. Sen sov dom. Valborg snarkade alltid.

Nu sover Valborg. Jag önskar henne sov så gott. Och så ses vi när min tid är inne.

DAGENS KÄNDISBILD
Burgess Meredith



DAGENS BALLAD
Adrift av Soulspell
http://www.youtube.com/watch?v=ISpoyF2aleY 

DAGENS WOODY CITAT
"When we played softball, I'd steal second base, feel guilty and go back."

Kommentarer
Postat av: Bea

Jag gillade faktiskt det här inlägget! Man blir så sugen på att hänga med henne. Jag önskar att jag blir en sån. :) Hade en spännande känsla av peppt pirr och sorgsenhet i magen under tiden jag läste. Poäng till författaren!

2010-12-15 @ 17:01:40
Postat av: Adam

Pratade med min farmor idag. Det kändes bra. Nu är begravningen bokad också.



Du hade gillat Valborg. Det gjorde alla.

2010-12-15 @ 20:39:56
URL: http://filosofadam.blogg.se/
Postat av: Tessa

ja, verkligen poäng till författaren!



Fint inlägg. 96år alltså, det är mäktigt!

2010-12-15 @ 22:10:06
URL: http://swedishbombaygirl.blogg.se/
Postat av: Jona

När blir begravningen, hon skulle ringa mig, men kan ju dra ut på det.

2010-12-16 @ 10:07:10
Postat av: Adam

Den fjärde Januari, på samma ställe som farfar.

2010-12-16 @ 13:49:42
URL: http://filosofadam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0