Fira jul med Woody Allen - Lucka 16

Det börjar dra ihop sig. Julafton är snart här.

Men innan dess så ska allting knytas ihop. Dagarna består av en enda lång kedja utav olika personer och sammanhang som ska "terminavslutas". Det kan bli lite mycket ibland. Och om några veckor ska allting "terminpåbörjas" också.

Fast mitt i allting kan jag ibland stanna upp och ändå känna en stor tacksamhet. Tacksamhet att man får tillhöra många sammanhang. Tacksamhet att man får önska människor God Jul (eller var det Gott Nytt Jul??).

Sen blir det lite tomt i vardagen. En massa luckor uppstår där det innan fanns regelbundna tider och stunder. Men jag försöker förvalta dom luckorna genom att göra sådant man annars inte hinner. Som att skriva. Som att be. Som att fundera. Och som att pilla sig i naveln utan att få dåligt samvete.

Assar har förresten namnsdag idag. Min bror skrev en gång en dikt om Assar. Jona - minns du hur den gick??

DAGENS KÄNDISBILD
Bob Probert



DAGENS BALLAD
Tides of Time av Epica
http://www.youtube.com/watch?v=2nJ5CB7QZII 

DAGENS WOODY CITAT
"I had a terrible education. I attended a school for emotionally disturbed teachers."

Kommentarer
Postat av: Jona

Nej, men den var nog inte så bra. Nåt med "brassar".

2010-12-16 @ 08:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0