Fira jul med Woody Allen - Lucka 5

Det är Svens dag idag. Vilket betyder att jag har namnsdag. Jag heter Sven efter min morfar. Jag fick inte heta Birgit efter mormor.

Sven är ett fornnordiskt namn som betyder ung man, yngling, vilket är en betydelse jag varje år av ren logisk följd växer ifrån. I övrigt trivs jag med att heta Sven. Jag är glad över att haft en morfar som hette Sven, han kunde ju ha hetat Engelbrekt. Det hade ju gett mig men för livet.

DAGENS KÄNDISBILD
Sven-Ole Thorsen



DAGENS BALLAD
One Last Goodbye av Seventh Wonder
http://www.youtube.com/watch?v=BXas7r5zUBU

DAGENS WOODY CITAT
"Between the Pope and air conditioning, I'd choose air conditioning"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0