Fira jul med Woody Allen - Lucka 6

Det är Finlands självständighetsdag idag. Det bör ju uppmärksammas här på bloggen.

Finland är bra på 3 saker: 1. Bastubad 2. Metal 3. Spjutkastning

Finland är mindre bra på allt annat.

Men vi gillar Finland ändå. Förutom deras korvlådor som inte smakar bra.

Finland är mest känt för att de vid ett tillfälle förändrade hela världshistorien. Det skedde när Lordi vann melodifestivalen. För alla ateister där ute så är detta ett starkt tecken på att mirakel kan ske - och kanske Gud ändå finns. För de flesta ateister med sund musiksmak är detta dock ett starkt tecken på att Gud inte finns.

Jag har varit i Finland som barn. Men bollhavet på vägen dit är det starkaste minnet jag har av den resan. Sen har jag bilat i norra Finland genom Kautokeino, Enontekis, Kilpisjärvi, Kihlanki, Muonio och Kolari. Jag tyckte vägarna hade fin asfalt.

DAGENS KÄNDISBILD
Mumintrollet



DAGENS BALLAD
Learn to Live av Leverage
http://www.youtube.com/watch?v=wd0f9bm59iE 

DAGENS WOODY CITAT
"How can I believe in God when just last week I got my tongue caught in the roller of an electric typewriter?"


Kommentarer
Postat av: Bea

I bollhav kan man också hitta fingrar.

2010-12-06 @ 17:21:47
Postat av: Jona

Bea...jag vet att det var ett avskalat finger, så inte så farligt som det låter. Lite löst skinnfladder.



Alltså...jag fattar inte detta med Lordi. Alla människor med bra musiksmak skiter väl fullständigt vad som sker inom melodifestivalens väggar. Det är ju bara ett jippo för inbördes beundran och halvtaskiga artister. Även om Pain of Salvation deltog.

2010-12-06 @ 18:37:54
Postat av: Adam

Jag hade tänkt såga hela melodifestivalen längs med fotknölarna, men ville inte tappa fokus på Finland.

Men du har så rätt: har man bra musiksmak är inte melodifestivalen något man ägnar större energi åt!



Trots att Pain of Salvation uppenbarligen gjorde det ändå :P

2010-12-07 @ 00:02:06
URL: http://filosofadam.blogg.se/
Postat av: Bea

Du kan vara löst skinnfladder!

2010-12-07 @ 00:19:27
Postat av: Jona

Haha....värre saker har man ju att finna i bollhav. Tänk bara på alla bajspartiklar barnen flyttar runt på.

2010-12-07 @ 16:54:23
Postat av: Bea

Fy vad äcklig! Det är ju sånt som man helst vill undvika att tänka på. Är du släkt med Adam!? :P

2010-12-07 @ 23:52:11
Postat av: Jona

Lite är jag släkt. Jag vill bara påpeka att sådana här bakterier finns runtomkring oss och till viss del är det nyttigt.



Tänk på det nästa gång du plockar det finaste äpplet på ICA.



Eller stänger dörren efter dig på en offentlig toalett.



Eller håller i ledstången när du åker buss.



Och framförallt efter att du efter allt detta hälsar artigt på alla dina kompisar, går hem och sjunker ner i soffan och tar fram din favoritbok. Den där boken du läst så ofta (Bibeln kanske), med tunna blad, så att du då och då behöver slicka på fingret för att kunna bläddra.



Då ska du tänka på bakterier.

2010-12-08 @ 15:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0