Fira jul med Woody Allen - Lucka 9

Dagens lucka blir lite mer filosofisk, eller flummig. För en del är de orden synonymer.

Julen är ju en tid där man samlas som familj och tar den tid med varandra som man kanske annars inte riktigt hinner med. Samtidigt är den dystra sanningen den att den självklara familjejulen för en del innebär den självklara ensamhetsjulen.

Jag gillar familjetraditionerna, men jag kan inte hjälpa att jag ibland önskar något annat. Jag vet inte vad, jag lyckas inte få det greppbart. Kanske jag skulle varva familjejular med alternativa jular??

Men vad alternativet är vet jag inte. Inte än.

Jag funderar lite kring detta med julens budskap, och vad det egentligen är. Och jag undrar var på vägen julen blev en familjegrej. Men familjen är viktig.

Det kanske därför jag önskar att den skulle bli större än bara blodsband.

För övrigt är Treats senaste platta Coup De Grace riktigt bra!!

DAGENS KÄNDISBILD
Chevy Chase - ett päron till farsa firar jul



DAGENS BALLAD
Possession av Elvenking
http://www.youtube.com/watch?v=dB0lUAYltQ0 

DAGENS WOODY CITAT
"I'm not a fighter, I have bad reflexes. I was once run over by a car being pushed by two guys"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0