Kvällsgöra

Fotbolls-VM är i full gång. Det skapar småtrevliga stunder på kvällskvisten när man nyfiket får kolla upp resultatet av matcher man aldrig hinner se. Än så länge lider VM av måltorka i min mening. Hoppas det snart tar fart och rasslar till i näten. För övrigt hoppas jag på att ett outsider lag, gärna afrikanskt, får gå och vinna VM.

Har under en längre tid sett en hel del Clintan filmer, och har en del kvar på lager att se. Han är ett unikum - den mannen. Och samtidigt har han verkligen kommit undan med en hel del skräpfilmer. Det krävs mycket chips och kvällsdåsighet för att inte se hur banal Hetsjakten är. Eller så är det tvärtom: det krävs ett skarpsinne för att förstå hur bra den är! Hur som helst så levererar Clintan det han ska - underhållning :)

Sommaren börjar krypa inpå. Det innebär lite omställningar. Och för första gången i livet - betald semester!
Jag ska försöka blåsa liv i bloggen lite granna, tycker själv att det ibland dröjer mellan inläggen. Men jag vill inte slänga ur mig för mycket av filosofiska floskler och strö visdom för vinden (nej jag har inga som helst problem med ödmjukheten :P). Skämt o sido: bloggen fortsätter, och jag hoppas att ni som läser den finner något av värde, om än inte allt.

Klockan är sen. Kanske avsluta med en Clintan film? Eller läsa ett kapitel i Atheist Delusion - en svår bok att ta till sig, killen skriver avancerad engelska. Men den är intressant då den ger ljus till den kristna och vetenskapliga historien - en historia som dras med en hel del missuppfattningar och överdrivna slutsatser.

Det lutar mot Clintan.

Godnatt 

 

 


Kommentarer
Postat av: Guess who

Tack för ett väldigt bra blogg inlägg Adam!

Det var intetsägande och konstaterar bara saker vi redan vet, men av någon anledning var det underhållande och meningsfyld läsning.



Tack för att du delar din vardag på ett sätt så jag för första gången någonsin kan relatera till dig :)

2010-06-18 @ 00:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0