Påsktankar i köket hos brorsan

He is risen...

...or at least that's what they say...

Jag tänker inte trötta ut er genom att skriva en punktlista med alla teorier och falsarier som cirkulerar kring Jesus uppståndelse. Det skulle uppta en alltför står skrivyta i bloggen. Det har jag inte lust med.

Det finns hyllmeter med böcker som behandlar ämnet från både de troendes perspektiv och skeptikernas perspektiv. Läs dom om du finner "debatten" intressant!

För min egen del betyder uppståndelsen väldigt mycket. Sanningen om uppståndelsen upplever jag vara den pelare som får tron att bära eller brista. Därför är de historiska påståendena som Bibeln (och en del andra källor) gör otroligt intressanta att skärskåda. Det är handlar liksom om A och O i den kristna tron.

Enligt Bibeln spreds ett rykte för 2000 år sedan. Ett rykte som sa: Han är uppstånden...

För mig är det intressant att försöka ta reda på om det enbart är ett rykte.

Eller om det är sanningen.

För tänk om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0