Ord om att förlora

Tänk om allt skulle ta slut
Att förlora det mest värdefulla
vore att tappa en del av livets värde

Kärlek handlar inte enbart om att bli älskad
Utan också om att älska
Men gör jag det tillräckligt?
Lyckas det jag känner tränga igenom
mitt pansar av obekvämlighet?

För vem lever jag
när jag gett mitt liv till dig?
Eller håller jag tillbaka
utan att veta om det?

Du upptar tanken ständigt
och är mig nära
trots att du är i "borta"

Tanken som vill bli skapad
men räds att komma fram
för att försvinna i intet

Fram och tillbaka går känslan om livet
pendlar likt en rastlös
gör allt
men vet ändå ingenting

Om jag skulle tystna
Om orden aldrig mer fanns
Vet du då ändå
vem jag ständigt tänker på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0