Fira jul med Chuck Norris - Lucka 17

 "Chuck Norris counted to infinity. Twice."

Nu är det endast en vecka kvar till julafton.

Igår såg jag trailern till The Expendables 2, och där dyker Chuck Norris upp! Värt att boka ett biobesök senare i år :)

Tänkte lite på julsånger i morse. Jag tror att jag har lite svårt för julsånger, de är oftast lite sådär klibbigt ostiga i sin framtoning. Lite som coca-colas julreklam. Ibland verkar det som om sångerna får oss att tro att bara vi sjunger oss hesa om ljus, värme, jul och allt vad det är så kommer det också att bli verklighet. Och sen har jag svårt för alla kända artister som varje år ska spela in sina egna tolkningar av julmusik, bara för att få oss att tro att de forfarande är aktiva i sitt musicerande...

Nu låter det som att jag verkligen ogillar julmusik. Det gör jag inte. Men vissa låtar får det att krypa i mig. Men jag älskar O helga natt, det är och förblir julens höjdpunkt i musikrepertoaren. Den räcker för att skapa julstämning.

Dagens animerade kortfilm


Dagens visdomsord
"I do not believe in a fate that falls on men however they act; but I do believe in a fate that falls on them unless they act" - G.K. Chesterton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0