Fira jul med Chuck Norris - Lucka 3

 "Chuck Norris grew a beard at the age of eighteen. Seconds."

Idag har jag tagit tag i lite av en utresning av min lägenhet. Inte för att det är jul. Utan för min reaktionstid från idé till tillämpning brukar ta tid. Jag har iaf rensat ut bokhyllorna. Nu står alla böcker i hyllorna, och inga onödiga bokstaplar finns i lägenheten. Jag har också påbörjat gallring bland skivor, tidningar och annat smått och gott. Lika bra att göra sig av med/skänka sådant jag inte använder.

Men uj vad böcker jag har som jag inte läst. Verkligen på tok för många.
Ibland undrar jag om man inte läser enbart för att ha läst, men sällan tar sig tid att verkligen läsa den bok man har framför sig. Det är lätt att även i bokläsningens värld fastna i fällan där man mäter hellre i kvantitet än kvalité.

Just nu står böckerna i kartonger i hallen. Om du tror jag har en bok som skulle intresserade dig föreslår jag att du bemödar mig med ett besök under helgen för att se om du kan hitta något. Det skänkes då dig.
Om inte, så hittar du snart böckerna i hyllan i en secondhand butik nära dig!

Dagens animerade kortfilm



Dagens visdomsord
"Poets have been mysteriously silent on the subject of cheese" - G.K. Chesterton


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0