Fira jul med Chuck Norris - Lucka 5

 "There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live."

Idag är det den 5:e december och jag har namnsdag.

Jag heter Sven.

Nog om det.

Dagens text får bli en hyllning till hockey. Igår snörade jag på mig skridskorna och tog säsongen första skär utomhus, och således också den första matchdrabbningen. Det var svettigt och det var med andan i halsen.
Men det var värt det.

Jag minns när jag var 11-12 år och gick ner till grusplanen vid Strömsfors lekplats med mina gamla läderskridskor från 70-talet. Sådana där som gjorde det omöjligt att inte åka kobent. En del skrattade. Men jag nötte i alla fall på. Ibland gick jag ner sent och åkte runt i min ensamhet och iscensatte stora NHL-matcher där jag var samtliga stjärnor.

Hockey är nostalgi.

Jag minns mina första hockeybilder. Jag diggade Ottawa Senators, för de hade en centurion som lagsymbol. Så objektiv var jag. På den tiden. Jag minns Parkhurst serien som bröderna och jag frenetiskt samlade på. Stunder då jag satt och bläddrade bland korten. Sorterade. Läste på statistik och skapade turneringar med utslagning. Jag minns favoriterna Pierre Turgeon, Joe Sakic, Mark Recchi, Gary Roberts m.fl.

Igår kväll var jag inte riktigt i deras klass. Men hockey är lika roligt för det.

Så pass roligt att jag kommer köra det fler gånger innan vinterna checkar ut!

Dagens animerade kortfilm


Dagens visdomsord
"The thing I hate about an argument is that it always interrupts a discussion" - G.K. Chesterton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0