Fira jul med Chuck Norris - Lucka 8

 "Chuck Norris once shot a German plane down with his finger, saying "bang"!"

De två senaste luckorna har blivit lite sena, vilket inte beror på min ovilja att publicera utan i det faktum att jag varit utan internettillgång de senaste två dygnen. Men nu kommer lucka 7 och 8 tätt in på varandra!

Dagens lucka blir ett musikstycke. Jag har precis börjat lyssna in mig på Nightwish senaste album Imagniraeum, ett album som är riktigt bra, åtminstone när det gäller låt för låt. Som album är det kanske lite väl mycket filmmusikkänsla vilket gör att helheten uteblir, då albumets helhet pekar åt någonting mer. Och mycket riktigt är ju även en spelfilm planerad parallellt med albumet.

Låtarna är som sagt ändock suveräna - tycker jag. Jag gillar speciellt det instrumentala titelspåret, som får mig att tänka på Danny Elfman, geniet som gjort musiken till bl a Edward Scissorhands.

Så här bjuder jag på det musikstycket. Mycket nöje!



Dagens animerade kortfilm


Dagens visdomsord
"Often it does seem a pity that Noah and his party didn't miss the boat" - Mark Twain


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0