Får jag be om lite mer utrymme tack!

Antingen är mitt hjärta alltför litet. Eller så saknar det förmåga.

Jag önskar med jämna mellanrum att jag vore mer av en uttryckande känslomänniska. Inte för att känslouttryck nödvändigtvis är det viktigaste i livet. Men det behövs ibland. Och när det är så, då är det inte lätt att vara en tänkare som jag.

Min skalle är ganska full av människor jag tänker på. Och mitt hjärta försöker hinna med att översätta det jag vill säga till alla. Men trots oss människors likheter så talar vi ibland förvånansvärt olika språk.

Igår satt jag och fundera en liten stund kring detta med att älska andra, och jag förundras över hur enkelt det kan vara att påstå sig göra det, och hur svårt det är att faktiskt göra det. Sen vet jag inte riktigt om jag vet vad det innebär att visa kärlek. I vissa lägen känns nämligen kärleken avlägsen, svårnådd och outtalad.

Samtidigt är det spännande. Oerhört spännande. Kärleken sägs ju förändra, men det gör även alla försök till att älska - de trevande, de osäkra, de klumpiga, de misslyckade, de suveräna, de otimade - ja alla.

Idag är det fredag. Jag ska försöka även idag.

Det måste ju vara värt det?


Kommentarer
Postat av: erika

klart att det är värt det!

Måste även säga att du skriver så fint här i bloggen. mycket intressant!

2011-03-19 @ 10:04:58
URL: http://vagavaradigsjalv.blogg.se/
Postat av: Andrea

bara en liten hej-kommentar! har inte läst bloggar på ett tag (eller skrivit själv heller för den delen), men nu när jag kikar in hos dig så inser jag att jag saknat läsningen om livet ur ditt perspektiv! du är så klok och bra!

Kram

2011-03-19 @ 20:10:43
URL: http://litendelavmig.blogspot.com
Postat av: Bea

Jag gillar Andreas inlägg! (och saknar hennes blogg) Så kände jag igen mig lite i inlägget. Jag är lite bättre än dig... Men i familjen här sprudlar då känslorna, jag kanske lär mig :P



Kram Bea

2011-03-24 @ 09:33:28
Postat av: Adam

Jag gillar Andreas inlägg också :) (och er andras med för den delen)

Skönt att du är i en så go familj som "formar" dig i detta!



Tack för brevet förresten. Kul att läsa :)

2011-03-24 @ 23:06:42
URL: http://filosofadam.blogg.se/
Postat av: Bea

Alla deras känslor är inte alltid positiva... Men man kan lära sig även av andras misstag! :)

2011-03-25 @ 02:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0