Ikväll hann jag prioritera bloggen :)

Hur ska jag hinna med allt?

Eller låt mig omfrasera mig själv: Hur ska jag hinna med alla människor?

Mig själv inkluderad.

Ordet prioritera dyker osökt upp i mitt huvud. Men jag gillar inte ordet. Inte i detta sammanhang. Ordet har nämligen en tendens att göra människor och dess rop efter stöd till punkter på en "att-göra-lista". Jag vill inte se dom som sådant. För att jag ser ju inte mig själv som en punkt.

Jag vet egentligen väldigt lite om hur morgondagen kommer att se ut. Därför att det mesta som händer i livet är oplanerat. Och lite för att jag återigen inte gjort en prioriteringslista. Tänker inte göra någon idag heller.

Jag försöker prioritera människor. Jag lyckas ibland.

Ibland önskar jag att mitt liv var utrustat med en sådan där kölappsmaskin. Det kommer aldrig ske. För jag lär aldrig komma ihåg att skriva upp det på prioriteringslistan jag aldrig kommer att göra.

Så till alla underbara människor där ute. Jag tycker om er (ja, jag älskar er t o m). Ha överseende med mig om jag inte hinner med. Det är inte mitt fel. Gud skapade dagar med endast 24 timmar. Så det är hans fel.

...eller så borde jag skriva en prioriteringslista...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är en sann vän. Älskar dig med. Ta hand om dig!

2011-03-24 @ 13:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0