Från vinter till vår

Våren är här. Jag måste acceptera det.

Så.

Nu.

Nu har jag accepterat det.

Saker jag kommer sakna tills nästa vinter:

uno - långpromenader i vinternatten med tystnade och den bistert knastrande snön som sällskap
dos - iskall snö nerför ryggen under snökriget och när man inser "det är värt det..." och fortsätter kriget
tres - hockey
cuatro - bilkörning på nyplogade skogsvägar i en varm bil genom ett kritvitt landskap 
cinco - skidresor
seis - glädjen över nyfallen snö på morgonen
siete - hockey
ocho - bastustunder med tillhörande rullning i pudersnö
nueve - överkonsumtion av glögg
dies - nämnde jag hockey??

Men våren är också fin. Det är den.

För då kan man sitta och lapa sol utan att bränna sig.

Inte fy skam det.

Kommentarer
Postat av: Jona

Vårsolen bränner mest.

2011-03-09 @ 17:26:15
Postat av: Adam

Förstör inte mina teorier med din vetenskap Jona!! :)

2011-03-09 @ 17:56:05
URL: http://filosofadam.blogg.se/
Postat av: Jona

Men det är inte så vetenskapligt, det är bara din hud som inte vant sig. Lagom till sommaren så (men då är vetenskapens UV-index högre). Så det är nog bra att vara ute i vårsolen för att slippa bränna sig på SOMMAREN.

2011-03-09 @ 22:21:29
Postat av: Adam

Min hud verkar aldrig vänja sig. Fast den vänjer sig iaf mer än Isak "född-i-kräftans-stjärntecken" Boréns hud gör :)

2011-03-09 @ 22:32:41
URL: http://filosofadam.blogg.se/
Postat av: Tessa

Adam, det hör typ till i livet, att man vet att vårsolen bränner som mest. =)

Det är ju då man ska sitta ute o sola :P

2011-03-09 @ 22:44:39
URL: http://swedishbombaygirl.blogg.se/
Postat av: Bea

här på nya zeeland hör det nästan till vardagen nu mera att små bränna sig lite varje dag...

2011-03-12 @ 14:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0