Begravningssnack

Jag var och fikade med några ungdomar härom dagen, och när jag kommer och sätter mig så hör jag att de pratar om min begravning! Fast jag måste säga att det dom sa värmde. De var överens om att många ungdomar i Oskarshamn skulle komma, och dom skulle vara ledsna. Men det bästa av allt var att dom sa att min keps skulle ligga på kistan. Och kanske, kanske blir min begravning den enda formella tillställningen där jag tillåts ha min keps? Jag får försöka att spara kepsen tills det är dags, och det dröjer förhoppningsvis ett tag...

Men jag sa till mina ungdomar, och jag säger det till alla som vill lyssna. På min begravning får ni gärna vara ledsna, men jag beordrar er också att vara glada - glada för min skull, för där jag då befinner mig är en plats jag vill vara på. Men den platsen kan vänta ett tag till, jag vill nämligen fortsätta utforska och se livet på den här sidan döden.

Kommentarer
Postat av: Tessa

Haha.. Adam, du får redan nu har keps jämt. O tycker inte du verkar ha några problem med det. :p



Begravningssnack.. om sin egen. Inte illa må jag säga. =)

Men den dagen, den sorgen för människorna som är kvar på jorden, men glädje för en själv! Eller vad säger man? :)

2008-08-19 @ 23:26:48
URL: http://swedishbombaygirl.devote.se
Postat av: Jona

Denna keps kommer vara en ständig nagel i ögat, i det stora etablissemanget. Men för min del får den vara på (om inte för att täcka fågelboet under:)



Att diskutera sin egen begravning har man ju gjort nån gång. Det ska definitivt vara en stund av sorg, men kryddad av livets bästa sötma - glädjen. Det ska vara öppet för alla som vill, och en skål med dillchips ska finnas tillgänglig under hela tillställningen.



Trots allt är ens död något att sörja men det är då livet egentligen börjar. Man kanske ska se till att fler få börja sitt liv på ett sådant trevligt sätt, istället för att se på när många får ända sina liv utan att veta.

2008-08-20 @ 13:51:43
Postat av: Jacob

Började associera lite fritt genom denna begravningsbetraktelse och kom därmed att tänka å en ganska ball grej Jerry Seinfeld säger om människor och fobier och andra orsaker till fruktan. Tydligen är det så att den amerikanska gemene mannen är mest rädd för att hålla tal framför en skock människor. På andra plats kommer att dö. Det betyder alltså att en amerikan hellre ligger i kistan än att behöva hålla minnestalet :-)

2008-08-25 @ 00:28:49
URL: http://inhocsigno.wordpress.com/
Postat av: Adam

Ja, Jacob, jag har hört samma sak. Det är lite underhållande att det förhåller sig så. Undrar hur en sådan undersökning skulle se ut i Sverige?

2008-08-25 @ 18:20:49
URL: http://filosofadam.blogg.se/
Postat av: Jona

Svenska rädslo-toppen.



1. Att en främling ska hälsa på gatan

2. Att det kommer regna även nästa sommar

3. Att deckare ska ta slut på bokhyllan

4. Att man gått upp 1 kg

5. Att ramla offentligt

2008-08-25 @ 18:46:15
Postat av: Adam

Ännu mer till svensk rädslotopplista:



1. Att inget dubbelsäte på bussen är ledigt

2. Att behöva åka med en främling i hissen

3. Att cheeseburgaren ska öka med 1 krona i kostnad

4. Att offentligt ses med alkoholister

5. Att få hudkontakt med grannen i biostolen

2008-08-25 @ 19:50:01
URL: http://filosofadam.blogg.se/
Postat av: Jacob

Hehehehe! Här är några till:

1. Att springa på grannen i trappuppgången (eller att inte ha ett titthål i lägenhetsdörren).

2. Att behöva påpeka att någon trängt sig före i kön.

3. Att uppfattas vara politiskt inkorrekt.

4. Att inte vara ute när solen skiner.

2008-08-26 @ 11:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0