Vemdalen, del 1

Jag har gått och blivit det jag alltid hävdar att jag inte blir - nämligen sjuk!
Nåja, att jag aldrig blir sjuk är en rejäl överdrift. Däremot blir jag sällan sjuk, och när jag väl blir det så är det kortvarigt. Nu återstår och se hur pass kortvarigt det blir denna gång? (Men jag känner mig redan bättre...)

Det var ett tag sedan jag bloggade - och det har sina orsaker. Jag har nämligen varit i Vemdalen och åkt skidor, och har helt sonika inte haft tid till att blogga. Men nu tar jag tag i det igen - till alla er läsares stora glädje!

Jag tror jag gillar vintern mer än sommaren - när nu vintern tillåts vara vinter. Att stå på toppen i blåsten och se ner på snöbeklädda granar och ett vitt kuperat landskap är helt enkelt underbart livgivande. Och finns det egentligen något skönare än att ramla handlöst ner i ett 50cm tjockt täcke av pudersnö? Jag tror knappast det.

Vad har nu en vecka i Vemdalen inneburit och gett för insikter?

1. Att utförsåkning blir enbart roligare och roligare för varje gång.
2. Jag har insett att Vemdalen har många roliga skyltar utmed vägarna.
3. Att Vemhån är bland annat årets bygd 2006.
4. Att enligt Nellsons charterresor 2005 så har Vemdalen Sveriges bästa skidskola. (Vilka är Nellson?)
5. Jag slog rekord i antalet vurpor - har aldrig vurpat så mycket som i år.
6. Att läger är toppen.
7. Att bilresor är ganska sega utan bilbingo.
8. Att Nothing Else Matters med Metallica är en suverän låt.
9. Att Varm nyponsoppa slår varm oboy.
10. Att Gud är god.

Jag lär återkomma med lite mer djupa analyser av vad veckan inneburit. Men för tillfället är jag inte kapabel till att ge er några sådana. På återseende!

Kommentarer
Postat av: markus

hehehe...nelsson säger jag bara. Finns inte mycket mer att tillägga om jag säger så. Krya på dig Adam.

2008-03-15 @ 23:05:29
Postat av: Filosofadam

Nämen tjena Markus - så du har hittat hit :)
Nellsons forever!! Gör mitt bästa för att bli frisk nu.
Tack för en skön vecka i vemdalen förresten. Mkt angenämt att träffas över lite skidåkning :)

2008-03-16 @ 09:00:00
URL: http://filosofadam.blogg.se
Postat av: Anonym

Här kommer jag och ska kommentera några djupa analyser - och så finns det inga. Illa... Men en sak måste jag iaf få reagera mot.

"9. Att Varm nyponsoppa slår varm oboy."
Så har det ALDRIG varit, och det kommer ALDRIG att inträffa. På den punkten får du nog ta och fundera lite till på.
Tack för mej..!

2008-03-16 @ 12:26:37
Postat av: Jonas

Kul att du är tillbaka. Krya på dig!

2008-03-16 @ 12:26:52
Postat av: Anonym

haha. Nu kanske ni tror att jag vill vara anonym och inte vågar stå för mina åsikter, men så är inte fallet. Jag är bara förvirrad.. /AMANDA.

2008-03-16 @ 12:27:36
Postat av: Filosofadam

Jo Amanda du är så pass förvirrad att du inte ens vid andra inlägget skrev in ditt namn :P

Är det inte så att frågan om nyponsoppa vs. oboy handlar om smak, och smak är alltid något relativt? Det vill säga att båda alternativen kan vara lika rätt, så länge man utgår ifrån sig själv.

De djupa analyserna kommer senare, det lovar jag!

2008-03-16 @ 15:57:14
URL: http://filosofadam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0