En annorlunda påsk

I år kom påsken nästan som en överraskning för mig. Helt plötsligt stod den för dörren, och jag hade verkligen inte förberett besöket. Därför blev det en annorlunda påsk i år. Men en mycket trevlig annorlundahet.

Långfredagen firades genom att ta med mig Björn till Kalmar på en övningskörningstur. Vädret var kanon och Björn körde bra. Och Kalmar är en fin stad att vandra runt i.

Lördagen innebar att gå upp tidigt och åka på roadtrip med Micke. Vi hade egentligen inga större planer förutom att Stockholm och lite besök hos Mickes släktingar stod på programmet. Det blev gokart (som jag vann) och premiär för mig på Pizza Hut. Sen fick vi lite komplikationer med våran bil. Följande gäller: dörren på förarsidan får icke låsas för då kommer man inte in i bilen igen, och utan att veta detta låste Micke dörren i all välmening medans jag hämtade p-biljett. Detta medförde att jag, Micke och hans kusin stod stenkastet från centralstationen och försökte dyrka upp dörren på vår egen bil. Det hela såg inte alls misstänkt ut...
Det slutade med att bärgaren fick komma och dyrka upp dörren... och kalaset gick på 1300:- . Men vad betalar man inte för lite äventyr?

Sedan bar det iväg till mina hemtrakter i Kolmården och djurparken efter att vi spenderat natten i Stavsjö. Djurparken var inte alls som jag minns den, men vi fick en lugn och skön promenad och några roliga stunder inte i Apariumet. Och jag fick återigen uppleva känslan av nostalgi, värme och en viss vemod när gamla barndomsminnen kom till mig. Att komma tillbaka är alltid som att komma hem, och att komma hem är som att färdas tillbaka i tiden en aning. Det är alltid spännande att vandra i sin egen historias fotspår. Och det krävas att vara ifrån för att uppskatta allt. Livets värde finner man inte alltid när man letar efter det, utan när man tittar i backspegeln och ser vad minnena har byggt.

Glad påsk på er!


Kommentarer
Postat av: Tessa

Härlig påsk! Glädjs åt dig att du gjort din debut på pizza hut! :)

Trevligt detta med låset och kolmården.

2009-04-13 @ 10:29:31
URL: http://swedishbombaygirl.bogg.se
Postat av: Jona

Herr ekonomen Adam spenderar oförutsedda poster på ruljans.

2009-04-13 @ 22:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0