Filmvåren 2009

Dags att blicka framåt. Men inte för långt. Bara till sommarvärmen är här. Vad har jag att se fram emot när det gäller filmens värld under våran 09?? Dessa filmer har fångat mitt intresse... än så länge.

The Curious Case of Benjamin Button
Detta verkar vara en riktigt höjdare. En historia som fångar intresset och vad som synes vara en riktigt vacker film. På fredag når den biografen i Oskarshamn.

Taken
Filmen släpptes för ett tag sedan, men den har inte nått fram till svenska biograferna ännu. Liam Neeson brukar stå för kvalité och allt pekar på att detta är en utomordentligt bra film.

Outlander
Det har tagit tid. Men nu är den snart här. Ser fram emot lite vikingaction - en genre som behöver återtas i och med floppen Pathfinder.

Terminator Salvation
Kan inte få för mycket av denna filmserie. Allt tyder på en uppryckning från trean som inte riktigt gick hem. Att Ironside dyker upp gör inte saken sämre.

Adventureland
Känns som att detta kan bli vårens humorfilm. Högst troligt en dum film - men också rolig.

Defiance
Verkar vara en krigsfilm som faktiskt kan funka. Och det är sällan jag ser fram emot krigsfilmer.

The Wrestler
Mickey Rourkes comeback? Ja kritikerrösterna har lovordat den.

Underworld: Rise of the Lycans
Har fastnat för denna filmserie, och nummer tre i ordningen verkar hålla samma mått som de föregångarna.

Filmer jag mindre ser fram emot är:
Against the Dark med Steven Seagal
Star Trek - har aldrig förstått Star Trek fenomenet
och så samtliga skräckremakes som kommer...och parodierna på remakesen...



Kommentarer
Postat av: Jona

Benjamin Button behöver jag inte göra reklam för tydligen. Se den!!



"Taken" kommer inte upp här på biograferna, släpps på DVD i slutet på maj. En film som verkar dela kritikerna från tittarna. Eftersom jag är en tittare så bådar de gott.



"The Wrestler" är helt klart en film jag ser fram emot. Inte bara för att Rourke verkar lysande. Aronofsky gjorde ju den underbara "The Fountain", om än en helt annan typ av film.



Jag ser fram emot "The International". Den verkar riktigt dålig, eller snarare som alla andra internationella thrillers. Men regin står Tom Twyker för och både "Spring, Lola" och "Parfymen" är sevärda filmer. Kanske en film där trailern är missledande.

2009-02-03 @ 11:55:16
Postat av: Ester

"Underworld: Rise of the Lycans

Har fastnat för denna filmserie, och nummer tre i ordningen verkar hålla samma mått som de föregångarna"

Den ser jag verkligen fram emot med!

Vet du när den kommer?



Nästan värt att boka in helg i Ohamn då och se den med dig och de andra underworld-fansen.

:)

2009-02-05 @ 20:34:33
Postat av: Adam

Filmen verkar släppas den 5:e Juni i Sverige. Jag antar att det är ett biosläpp direkt, men jag är inte säker.



Tycker det låter som en klok idé att ha lite av en reunion i Oskarshamn kring Underworld-serien.

2009-02-06 @ 11:37:15
URL: http://filosofadam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0