Dikttajm

Jag tänkte skriva en dikt
På engelska
Men att skriva på måfå blir sällan bra
Och på utländska sen

Men ibland är livet lite så
Man trevar framåt
Och kanske orden faller på plats
På svenska förståss

Fast allt det oklara
Skapar beroende med stort B
Och får mig att praktisera lilla b
Ibland

Jag trivs alltid bäst i andra landskap
Trodde jag
Dock är det en lögn
Att lita på

Och lögner utan slöja går alltid lita på
Det är sanningen som ständigt står
Under tvivel
En av alla universums givna lagar

Till förtret för mig som vill tänja
Eller bryta
Till lycka för mig
När jag accepterar

Ett annat bra ord på det är
Att tro
Som också innebär
Att lita på

Och lögnens tillit är svagare
Än sanningens
För den har inte bombarderats
Av alla tvivel

Och nu skrev jag ändå
En dikt på måfå
Men endast i sista stycket
Rimmade dikten hyfsat mycket


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0