Jesusmanifestationen

Har precis kommit hem ifrån årets Jesusmanifestion, och tre saker tar jag med mig:

1. Göran Skytte
Nja, jag tar inte bokstavligt talat med honom hem, men jag blev starkt gripen av att höra Skytte dundra på om att Jesus sannerligen lever och att segern är Hans.
Jag minns Skytte från debattprogram och annat dylikt när jag var yngre. Och det var en smula förundrad som jag lyssnade på Skytte under helgen. Han personifierade vad jag skulle kalla för en helomvändning. Och hans liv vittnar om att en klart tydlig ateist kan komma till tro, och att även de som till det yttre verkar vara starka och säkra på sin sak vandrar omkring med tvivel.

2. Stämningen
20 000 människor, och inte ett enda bråk, fylla eller liknande tråkigheter. Det måste jag säga är beundransvärt och ett slående starkt vittnesbörd till samhället.

3. Behovet av förkrosselse
Återigen inser jag att endast Gud kan förvandla världen - och mig. Och att allt måste börja med att han förvandlar mig - inte min nästa. Vi behöver, tror jag, som kristna be och längta efter att Gud ska skänka oss nåd och förkrosselse över vår värld. Mina knän bär alldeles för sällan på skrubbsår efter bönen... de borde ske en förändring. Inte be för att man känner sig tvingad, utan be för att man inte kan annat när hjärtat är fyllt av nöd.

4 En god kebabupplevelse på Diddes
Ja, jag skulle bara skriva tre saker, men detta får du se som en bonus jag bjuder på!

Ett år till nästa Jesusmanifestation...


Kommentarer
Postat av: Tessa

Det verkar ju som att det var en toppen dag, även Josefs ständiga närvaro ;)

2009-05-04 @ 16:19:12
URL: http://swedishbombaygirl.blogg.se/
Postat av: Josef

Haha, hur kom jag in i bilden?!

2009-05-04 @ 23:06:39
Postat av: alexander

Ja.

Själv var jag i Polen och såg hur korset talade på koncentrationsläger-platsen Stutthof.

Det var en mäktig demonstration för min ande!

Blev en predikan där för 5 konfirmander, minns inte ett ord vad jag sa, jag bara talade!

2009-05-07 @ 23:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0