Fira jul med Woody Allen - Lucka 1

Så har tiden kommit att starta årets viktigaste julkalender. Nämligen den som kommer att kunna följas här på min blogg. Jag är dock lite sent ute och första luckan kommer öppnas precis lagom innan tolvslaget, precis på målsnöret!

Min julkalender kommer att vara lite av en sorts följetång där lite av varje kan dyka upp. Den röda tråden kommer vara att det inte finns någon röd tråd. Men en del stående inslag kommer att finnas. Ett sådant kommer vara att jag vid varje dag presenterar ett litet musikstycke som förhoppningsvis en gång för alla kommer bringa ljus över det faktum att jag inte lyssnar på "skrikmusik" - så en ballad för varje dag blir det!

Idag är det ju den första dagen i december. Det är dagen som alltid innebar att man fick öppna första luckan på sin adventskalender - och den dagen man öppnade alla luckor på sin chokladkalender.
Det är detta som gör julen så unik: den leverar traditioner, små som stora.

Bara för att kicka igång hela julkalender så börjar vi med dikten som vi alltid kommer förknippa med julnostalgi:

Min jul ska vara kul
Min jul får inte vara ful
Som påsken, den är gul
Ska min jul vara kul
Och snön, den ska vara vit
Och är den gul, har någon pinkat på den
Kanske en... hund!

DAGENS KÄNDISBILD
Lars Adaktusson



DAGENS BALLAD
Anthem av Kamelot
http://www.youtube.com/watch?v=Bosk4zPDEQY

DAGENS WOODY CITAT
"Why are our days numbered and not, say, lettered?"


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kom på att jag skulle öppna första luckan på min julkalender tack vare dig:) Man får tacka!

2010-12-01 @ 23:59:19
URL: http://samspassion.blogspot.com
Postat av: Adam

Varsågod Samira :)

Glöm inte de andra luckorna nu bara!

2010-12-02 @ 06:55:35
URL: http://filosofadam.blogg.se/
Postat av: Jona

Vi vet redan att alla som lyssnar på hårdrock egentligen är ganska blödiga, så varför försöka påvisa detta genom detta balladfrosseri??

2010-12-02 @ 11:57:11
Postat av: Adam

Här i Oskarshamn verkar det finns en folktro på att jag endast lyssnar på Rammstein och dylikt (läs brutalare). Därav min lilla "kampanj"



Sen är ju ballader riktigt bra och bör spridas till allmänheten! Eller dissar du Anthem??

2010-12-02 @ 13:25:23
URL: http://filosofadam.blogg.se/
Postat av: Jona

Får väl lyssna på den först.

2010-12-02 @ 15:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0