Fira jul med Woody Allen - Lucka 3

Johanna Olausson fyller år idag. Grattis :) (så nu var det sagt :P)

Igår gjorde jag säsongsdebut i pulkabacken. Visserligen hade jag ingen pulka med mig, men jag hade nyinköpta stjärtlappar så det räckte. Att åka i pulkabacken är en tradition som med åren endast förändras på ett sätt: det blir jobbigare och tyngre uppför backen. Nerför är det dock lika kul som alltid!

Jag efterfrågar ett julbord som serverar kebab. Varför inte ersätta lutfisken med detta? Det finns väl ändå ingen som kommer att sakna lutfisk?
Jag tvivlar dock på om jag ens kommer att äta något julbord i år. Däremot vurmar jag för att snart äta en redig kavring med julskinka och grovkornig senap på.

I väntan på julen är ett bra tips att titta på Inte bara glögg med Kenneth Ålborg, en goding i sketcharkivet hos Galenskaparna. Du hittar den enkelt på youtube. MUMMA!!

DAGENS KÄNDISBILD
Gonzo



DAGENS BALLAD
Requiem av Orden Ogan
http://www.youtube.com/watch?v=SxniuQ2sn4s&playnext=1&list=PLFCE3369F6F1B1611&index=39

DAGENS WOODY CITAT
"For the first year of marriage I had basically a bad attitude. I tended to place my wife underneath a pedestal"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0