Fira jul med Chuck Norris - Lucka 15

 "Contrary to popular belief, America is not a democracy, it is a Chucktatorship"

Nu har det första julbordet klarats av. Vet inte om det blir fler. Men jag är öppen för inbjudningar.

Julbordet gillar jag mer och mer för varje år. Mycket för att jag uppskattar fler rätter numer än för 10 år sedan. Idag njuter jag av sill, lax och janssons frestelse - sådant som jag rynkade på näsan åt förr om åren.
Det enda jag ogillar med julbord är att jag lämnar dom alltid med en känsla av att det inte går att göra sig själv rättvisa under julbordsvistelsen. Man blir mätt alltför tidigt.

När man egentligen vill gå en tredje, fjärde och femte runda så sitter man som gjuten i stolen av paltkoma och det enda som går att få i sig är en kopp kaffe och kanske en chokladbit.
Jag skulle vilja förhöja ätningskapaciteten just vid julbord. Sen måste jag lära mig att inte äta mig mätt på första bästa favoriträtt, vilket oftast är problemet.

Det bästa julbordet är dock Sunes julbord - det är lite av en klassiker!

Dagens animerade kortfilm


Dagens visdomsord
"The most astonishing thing about miracles is that they happen" - G.K. Chesterton

Kommentarer
Postat av: Linnea

adam. Du säger "Sen måste jag lära mig att inte äta mig mätt på första bästa favoriträtt, vilket oftast är problemet." Varför inte äta sig mätt på den? Den är ju ändå din favoriträtt?

2011-12-19 @ 16:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0