Fira jul med Chuck Norris - Lucka 18

 "If you have five dollars and Chuck Norris have five dollars, Chuck Norris have more money than you"

Igår läste jag boken Tisdagarna med Morrie efter en rekommendation av mamma. Det var en bra bok. Fick mig att tänka lite.

Boken behandlar på ett väldigt enkelt vis de stora teman i livet - döden, kärleken, mening, familj och värden. Utan att vara pretentiös och försöka ge svar på alla frågor så vävs vad som mycket väl kan vara svar in i berättelsen och framförs på ett ödmjukt och tilltalande sätt.

Det bästa är att läsningen inte enbart levererar någonting färdigt, utan lämnar efter sig tankar som man som läsare behöver forsätta arbeta med. För egen del fick boken mig att mer fundera kring vad i livet som är viktigt, och hur jag kan leva ett liv som är till nytta för andra.

Behöver du en lättläst bok nu över julen så läs Tisdagarna med Morrie, det är mitt tips!

Dagens animerade kortfilm



Dagens visdomsord
"A lie can travel halfway around the world while the truth is putting on its shoes" - Mark Twain

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0