Europatrip

Det blir troligtvis en roadtrip till Grekland i sommar. Det ser jag fram emot. Nu ska jag försöka komma på vad som är värt att se på vägen dit och vägen tillbaka. Här är några av mina förslag:

 Castle of Bran, Rumänien - Draculas slott är ett måste!

 Neuschwanstein Castle, Tyskland - Bara för att det är magnifikt vackert!
 The Eiger, Schweiz - Berg är vackra, och här spelades kultfilmen The Eiger Sanction med självaste Clintan in :)
 Auschwitz, Polen - Historia värd att besöka
 Café, Frankrike, Ungern, Tjeckien, Kroatien, Rumänien.... - Samtliga caféer på landsbygden duger, en god kopp java och en finfin bok är rätt bränsle för resan.
 Prag, Tjeckien - Varför inte?

Andra alternativ jag tänker på är:
Fulda, Tyskland - Hemstaden för det gudomliga bandet Edguy
Transylvanien - Lätt värt att glida fram med bilen genom Karpaterna
McDonald's, Slovenien - Alla behöver vi väl matraster?
Venedig, Italien - Gondolåkning med tillhörande Espresso är inte helt fel tror jag
Liechtenstein - Det vore fy skam att missa puttelandet

Det får bli en noggrannare planering framöver. Men är du sugen att hänga med på ett litet äventyr så är jag öppen för förslag. 2 veckor i bil (jag bestämmer 80% av musiken) och 1 vecka med Bibelutdelning i Grekland. Nice :)


Kommentarer
Postat av: Tessa

Jag är också öppen för förslag! =)

Så grymt goa bilder du har lagt upp!

2011-03-04 @ 17:28:27
URL: http://swedishbombaygirl.blogg.se/
Postat av: Jona

Jag misstänker att det är i slutet av sommaren och inte början. För om Sierra Leone inte blir av hade det ju varit kul med lite semester på annat håll.

2011-03-05 @ 10:48:29
Postat av: Nikolina

att åka bil sådär länge hade varit en sjuk utmaning för mig, min energi skulle bli för mycket ! men det verkar vara en sjukt spännande... lite för lite badstränder kanske, men iaf. haha !

2011-03-09 @ 22:10:30
URL: http://denstoraflygarn.blogg.se/
Postat av: Adam

Niko: om du åker med kommer vi ha kalastävlingar i bilen, din energi kommer absolut gå åt :)



En del stränder lär besökas, typ Kroatien eller nåt...

2011-03-09 @ 22:30:31
URL: http://filosofadam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0