Lite nytt att bläddra i :)

Alla älskar vi att få paket, tror jag. Jag älskar när jag får nya paket ifrån Adlibris. Inget går upp emot att vrida, vända och bläddra i nya böcker. Titta på omslaget, lukta på innandömet, spionera lite på kapiteltitlarna och kasta en blick på disposition och layout - och så drömma sig bort i hur bra boken kommer vara.

Ibland är det de bästa stunderna i livet!

Nu har jag 13 nya böcker som ska leta sig upp på bokhyllan för att sedan sakta men säkert läsas och förkovra mig i lite allt möjligt. (och ja, jag vet att 13 är lite overkill, men alla har vi våra små laster)

Is God a Moral Monster - Paul Copan
Jag har på senaste tiden stört mig på att Gud i Gamla Testamentet framstår som så olik den Gud som kristen tro vill förmedla. Det jag läst av Copan innan har uppskattas. Detta blir intressant läsning!

Exclusion & Embrace - Miroslav Volf
Försoning är ett "ämne" jag alltmer fascineras av och ser som vår världs enda utväg. N.T. Wright har rekommenderat denna bok och menar att det är något av det bästa han läs. Jag gillar Wright. Kanske han och jag båda kommer gilla Volf?

What Good Is God? - Philip Yancey
Yancey har varit en favorit sen flera år tillbaka. Detta är hans senaste. Och den första jag kommer att läsa på engelska (jag orkar inte vänta på den svenska översättningen).

Beyond Death - exploring the evidence for immortality - Gary Habermas / J.P. Moreland
Att fundera kring efterlivet är intressant. Lite av en bonusbok jag slängde med i paketet.

When God Goes to Starbucks - Paul Copan
Copan nr 2! Lite apogoletik är aldrig fel. En bok jag köpte lite för att studera hur apogoletikutbudet står sig.

Tvivel växer på oväntade ställen - John Ortberg
Brorsan rekommenderade den. Och jag gillar Ortbergs tidiga böcker. Sen gillar jag tvivel, för de för oftast med sig tro.

Recpature the Wonder - Ravi Zacharias
Har inte ordentligt läst något av Zacharias, så jag lät denna glida med i beställningen...

Manifold Witness - The Plurality of Truth - John R. Franke
Helt ny författar bekantskap för min del. Tyckte boken lät intressant.

Paradoxes of Faith - Henri de Lubac
En liten tankebok att filosofera kring.

Why I am not a Christian - Bertrand Russell
Äntligen kom jag ihåg att få med denna bok. Lite av en pusselbit i mitt intresse för ateism.

Finding God in The Shack - Randal Rauser
"Ödehuset" är en intressant bok. Detta är en kommentar till den.

Love Wins - Rob Bell
Dags att läsa en bok som det redan bubblats en del kring. Kontroversiell? Återstår att se.

Why Is God Ignoring Me? - Gary Habermas
Ibland upplevs Gud lite avlägsen (ja ganska ofta). Denna bok tycker jag lät som en intressant bok i "ämnet" Guds tystnad.

Så, det var allt :)
Den närmsta tiden finner ni mig i fåtöljen med en kopp java i handen och med näsan ibland bokbladen. Välkommen att titta förbi för lite samtal inpå småtimmarna.

Kommentarer
Postat av: Tessa

Har du ens plats för 13 nya böcker? okej, jag vet att det var länge sen jag var hos dig. Men hallå, 13st! Så många bokhyllor har du väl inte så du kan möjligvis fylla ut dem ännu mer på ett snyggt sätt, lr? :P :D

2011-03-28 @ 22:00:30
URL: http://swedishbombaygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0