Guds rike

I mötet med Jesus så möter den fullkomlige den ofullkomlige. I ljuset av Jesu person är det inte svårt att se sina egna brister. Men ljuset avslöjar inte saker och ting för att döma utan för att ge en möjlighet till renhet. Ibland slår det mig så hårt att jag som människa äger så många brister och skavanker, och jag ställer mig undrande till påstående att jag skulle kunna vara ett språkrör för Gud.
Men så slår mig en tanke...
Om nu Guds rike finns inom mig, ja då är det mina brister, mina sprickor som bäst förmedlar riket. För tänk om jag ägde en perfekt fasad, utan några sprickor, då skulle det ljus som Guds rike är inte kunna förmedlas genom mig. Men nu är min fasad full med sprickor, och ljuset från Guds rike spränger fram genom dessa. Och tack vare detta så sänker sig också ljuset över de människor som jag möter, och saker uppenbaras som behöver bli uppenbarade.

Evangliet om Guds rike förmedlas på bästa sätt genom att Gud tar sin boning i oss människor. Allt för att vi en dag ska kunna ta vår boning i Guds riket - himmelen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oerhört inspirerande tanke.

2008-11-27 @ 21:21:17
Postat av: Jona

Oerhört inspirerande tanke.

2008-11-27 @ 21:22:36
Postat av: alexander

väl tänkt.

2008-11-29 @ 21:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0