Nordkap09, Dag 6

Dag 6, 21/8 Fredag

7:14 Strömsund
Nyvaken. Första varma natten i tältet. Drömade att jag tältade mitt i vägen, vaknade och klädde på mig för att jag blev ställd. Tittade ut ur tältet och kände igen Strömsund camping. Somnade om igen.
Nu ska jag ta en varm dusch.

7:53 Strömsund
Avfärd. Köpte tops innan resan. Dom såg så konstiga ut nu när jag skulle använda dom. Det visade sig vara make-up pinnar! Men de funkade också till att rensa öronen med :)

9:07 Östersund
Stannat till vid turistbyrån. På jakt efter bokantikvariat och second hand-butiker. Och lite frukost.

10:21 Östersund
En liten kaffe och en macka sitter aldrig fel. Och lite tid att skriva på. Fick precis reda på att det inte existerar några bokantikvariat i Östersund...eller större delen av Jämtland o Norrland för den delen heller. Dom tyckte att jag skulle flytta dit och starta upp det första. Jag sa nej.

12:48 Östersund
Shoppingresultat Second Hand: 1 jacka/tröja, 1 par byxor och 1 LP-skiva. Skön förmiddag i Östersund. Lämnade in bilen för att checka upp det skrapande ljudet, men de hittade ingenting.
Brunflo nästa för att kolla upp en antikaffär.

14:49 Ånge
Liten rast utmed skogsvägarna är aldrig fel. Antikaffären i Brunflo lyste med sin frånvaro.

16:36 Bollnäs
Framme (redan) vid dagens slutetapp... Bollnäs! Här möter jag återigen upp min bror Jona och vi hälsar tillsammans på hos Erik o Elinor, gamla kompisar som flyttat uppåt landet. Det blir att sova över hos dom och ta lite kvalitétstid tillsammans. Trevligt.

Dagssummering:
Den blev en kort dagbok denna dag. Men dagen var kanon. Att strosa runt helt själv i Östersund var över förväntan. Jag lyckades ta mig tiden att ta lugnt, och inte tänka på nästa delmål i resan, vilket jag ibland har en förmåga att göra. Mitt nyårslöfte att enbart handla kläder på Second Hand fungerar alltjämt, och varför inte försöka att göra så även i fortsättning till stor utsträckning?
Att träffa vänner i Bollnäs betydde mycket. Vänskapsränder går aldrig ur. Det finns en charm i att vänner flyttar ifrån varandra, för det finns alltid en så härlig känsla att då mötas upp igen. Tonåren är en tid då alla finns väldigt nära, och man uppskattar det. Men jag uppskattar än mer distansen, lite av samma anledning som jag delade om distansen till Nordkap. Jag lämnar ämnet outvecklat denna gången.


Kommentarer
Postat av: T

haha... bra lyckat med make-up topsarna. =)

2009-08-31 @ 13:34:50
URL: http://swedishbombaygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0