Svårtolkade texter - precis som Bibelns alla profetior...

Dagar går alldeles för fort för att jag ska hinna med.
Tidsbristen leder alltid till utmattning.
Och dåliga vanor som spökar.
Tänk att få uppgraderad nåd.
Den som inte enbart förlåter, utan förändrar.
Hur mycket är min del?
Och vad gör Gud?

Jag skulle vilja skriva för att förändra världen.
Känns som att det snart är dags.
Orden kan inte alltid vara puppa.
(Darren Puppa var målvakt i NHL förresten)
Idéerna måste ju också kläckas någon gång.
Det svåra är att uppfostra dom.
Så att det blir någon ordning.
Och mening.

Får man önska en människa botten,
I tro att det är det bästa?
Jag gör det i alla fall.
Trasighet går ju alltid för helande.

Ser fram emot vägen.
Och blocket.
Och pennan.
Du och jag ska skapa historia.
Genom att berätta vår.
Det kommer att ta tid.
Vägen kommer inte att räcka till.
Men det är alltid en början.

Nu har jag återigen skrivit ett sådant där svårtolkat inlägg.
Bara för att framstå filosofisk.
Och klok.
Egentligen är det bara en massa ord.
Utan alla eehhh emellan,
som det blir när man pratar.
Sen är jag ju klok och filosofisk.
Men det hör ju inte hit.

Luckorna i historien är där för din skull.
Så kommer det stå i boken,
som ska förändra världen.
Åtminstone förändra den för en person.
Kanske alltså bara för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0