Ibland måste man få brodera ut lite...

Min bror (vem av de 3 får ni lista ut själva) har skaffat flickvän. Mitt egna hjärtas rum för en flickvän börjar mer och mer gestalta sig i form av ett kloster. Jag tycker i och för sig att munkkåpa och sandaler är lockande - och livet med kontemplation på schemat.

Jag kan inte låta bli att ibland ändå tänka tanken på detta kring ett förhållande. Det är ju ändå så att en central del av livet kretsar kring detta tema. Och jag förstår det. Samtidigt som jag inte själv lägger samma tonvikt på det hela.

Själv är jag lite av en enstöring. En enstöring med en längtan efter att vara pappa mer än efter att vara en god man. Jag gillar tanken på att ha ett litet torp med en veranda utanför dörren där jag kan sitta i min gungstol, smutta på morgonkaffet och se på när gryningen kommer på besök. Att ägna dagen åt bön, läsning och skriverier och åt att göra ensamheten till en av sina bästa vänner. Den tanken har sin charm.

Samtidigt attraheras jag av tanken på ett likadant torp, men där jag snavar på dotterns leksak och spiller kaffet på gungstolsdynan och alldeles för sent inser att dottern måste iväg på dagis. Att ägna dagen åt att planera, göra inköp, uppfostra och åt att göra disciplinen till en av sina bästa vänner. Den tanken har också sin charm.

Vad nu detta har med ett förhållande att göra vet jag inte, det blev helt enkelt detta spår som mina ord valde att ta - nu när jag skrev.

Hur som helst, min bror har fått en flickvän. Och jag är väldigt stolt och glad över det. Punkt.


Kommentarer
Postat av: Jona

Jag antar att det är officiellt nu om det fått entra bloggvärlden?

2009-06-08 @ 18:05:58
Postat av: Tess

Jona, var inte så säker på det. Adam kan ju bara skriva..haha. :p

2009-06-08 @ 22:51:13
URL: http://swedishbombaygirl.blogg.se/
Postat av: Adam

Jo det är måste vara officiellt. Han har inte sagt något annat iaf.



Tessa, hur menar du med "Adam kan ju bara skriva..." den meningen ger mig inga logiska vibbar...

2009-06-09 @ 00:11:20
URL: http://filosofadam.blogg.se/
Postat av: Josef

Haha, joo de är officiellt! Fint skrivet Adam ch fint att du även i detta inlägg fick med favoritordet kontemplation!

2009-06-09 @ 09:13:56
Postat av: Alex

Lille Josse alltså!

2009-06-11 @ 00:53:57
URL: http://nallexander
Postat av: Tess

Sköna ord och tankar du har omkring dig och ditt torp. =)



Adam - det var något jag bara skrev i hastighetenstid, och har absolut ingen aning om varför jag skrev det. haha. Kanske för att du ska få nåt gratis från mig att kunna reta mig för. :p icke vet jag?!

2009-06-12 @ 06:35:47
URL: http://swedishbombaygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0