Hemma igen

Min kropp behöver vila. Jag är hemma från Estland nu. Det känns faktiskt riktigt skönt.

Estlandsresan var förra söndagen ett oskrivet blad. Jag hade ingen aning om hur resan skulle slå ut. Så när vi kl 02:00 på lördagsnatten satte oss i bilen för att påbörja resan var det lite nerv i kroppen. Nu i efterhand kan jag inte önska mig en bättre resa än vad vi fick.

På andra sidan Östersjön sitter nu 2 familjer i sina lägenheter och värmer sig. Nya fönster i den ena, nytt fönster och golv i den andra, gör att värmen stannar kvar lite bättre i hemmen. Det behövs när det är -20 på nätterna.
Det är så lätt värt att lägga sin energi på att hjälpa andra. När jag igår gick upp till familjerna för att säga adjö så sprang barnen omkring och lekte - och log. Det ser jag som min lön för arbetet.

Grabbarna jag hade med mig ifrån Oskarshamn gjorde också ett kanonjobb (även om de sov en hel del vissa dagar). Och det som de inte gjorde i rent praktiskt arbete, det kompenserade de med superb kvällsunderhållning (det ska bli skönt att lägga sig i natt och inte hitta ett par gamla kalsonger under kudden).

Det hände mycket mer på resan också. Vi hade byfest, vi hade lektion på byskolan och vi hängde på ett "barnhem" och tog med oss några grabbar till badhuset och lekte loss lite.

Nu är det bara smälta denna resa och ladda för nästa resa till Estland. Det lär nog bli av.

Men först ska jag packa väskan till nästa resa som går av stapeln redan på lördag morgon då jag ska dra iväg med 50 ungdomar till fjällen. Puder, offpist och vurpor är vad som väntar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0