För bövelen!

Elizabeth Taylor har dött. Har aldrig sett någon av hennes filmer. Det spelar ingen roll. Det är aldrig kul när någon går ur tiden.

Och så har Westboro Baptist Church återigen gått ut med budskapet att helvetet är lite mer kändistätt än innan. de är bombsäkra på att Taylor nämligen befinner sig där.

Jag ska inte göra någon större teologisk utvikning på min syn på helvetet, Guds dom eller Taylors filmer. Men jag blir så frustrerat trött på dessa uttalanden. Tror WBC att fler människor vill tro (och tillbe) en Gud som tänker och tycker såsom WBC menar att Gud gör?

Evangeliet ska ju vara det "glada budskapet". Färgglada plakat med dödsdomar över kändisar, judar, muslimer, homosexuella och allt annat som inte faller WBC i smaken, är väl inte direkt ett glatt budskap för mänskligheten.

Jesus talade om en dom, och om ett helvete. Det ska inte slätas över bara för att vi inte gillar tanken på ett helvete. Men de människor som Jesus gav ett varnande finger till, när det kom till frågor om den yttersta domen  var inte syndarna som levde galet utan det var den religiösa eliten som så stenhårt trodde de levde rättfärdigt.

WBC borde läsa och begrunda de bibelpassagerna lite mer. Det borde jag också för den delen när jag tänker efter.

Hur som helst, om en himmel finns tror jag inte det är hat utan kärlek som för människor ditin.

Och jag hoppas möta Elizabeth Taylor där också.

Kommentarer
Postat av: Jona

Det här tyckte jag var riktigt trevlig läsning.

2011-03-25 @ 11:39:55
Postat av: Tessa

Jag tyckte också att detta var trevlig läsning. Roligt också. =)

2011-03-25 @ 18:35:31
URL: http://swedishbombaygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0